KOMPATYBILNOŚĆ

Wszystkie modele felg STAHLMANN RÄDER przystosowane są do montażu czujników ciśnienia systemu TPMS, czyli systemu monitorowania ciśnienia w ogumieniu. Bez problemu można montować do nich czujniki OEM lub zamienne, np. marki CUB.

CZYM JEST CZUJNIK CIŚNIENIA?

Czujnik ciśnienia systemu TPMS jest to urządzenie, które rejestruje ciśnienie i temperaturę gazu w oponie. Czujnik zamontowany jest do zaworu i znajduje się wewnątrz opony. Drogą radiową przesyła na bieżąco wyniki pomiarów do odbiornika w aucie.

DLACZEGO WARTO MIEĆ CZUJNIKI?

Zastosowanie systemu TPMS opartego o czujniki ciśnienia pozwala kierowcy zareagować w czasie rzeczywistym na spadek ciśnienia w ogumieniu. Alarmując o nieprawidłowym ciśnieniu system wpływa na podniesienie bezpieczeństwa użytkowania pojazdu: jazda z niedopompowanymi oponami może skutkować utrata przyczepności i wydłużeniem drogi hamowania. Dbałość o prawidłowe ciśnienie w ogumieniu eliminuje też wzrost spalania paliwa i wydłuża żywotność bieżnika opon.

ZMIANY W PRAWIE

Od 1 listopada 2014 roku obowiązuje dyrektywa Unii Europejskiej, która stawia wymóg, aby wszystkie nowe samochody osobowe homologowane na terenie UE posiadały system monitorowania ciśnienia w ogumieniu – TPMS (Tire Pressure Monitoring System).

Wszystkie nowe pojazdy, które opuszczają salony polskich dilerów samochodowych, muszą być fabrycznie wyposażone w system do pomiaru ciśnienia w oponach.

Dyrektywa nie określa jednak, jaki system ma być zamontowany w aucie. Może on być zarówno pośredni jak i bezpośredni. Przepisy nie narzucają też producentom, czy czujniki mają być oryginalne czy też z rynku wtórnego (zamienniki).

Dyrektywa została wprowadzona na wzór prawa, które od 2007 roku obowiązuje w USA. Głównym jej założeniem jest ochrona środowiska – odpowiedni poziom ciśnienia w kołach zapobiega zwiększonemu spalaniu paliwa, a co za tym idzie zmniejsza to poziom emisji CO2. Drugi kluczowy aspekt stanowi poprawa bezpieczeństwa podróżujących pojazdem.